Muita kysymyksiä

Mikä on Taqiyya?

Sana taqiyya on arabiaa ja tarkoittaa suojautumista. Se tarkoittaa sen peittämistä ja salaamista, mihin oikeasti uskoo ja mitä ajattelee. Muslimin on sallittua kieltää uskonsa, jos pelkää muutoin tulevansa surmatuksi tai joutuvansa erityisen suureen ahdinkoon.

Uskontonsa oppien sisällöstä muslimilla ei ole syytä valehdella, eikä siitä edes voisi antaa väärää tietoa tai salata mitään, koska

a) islamissa ei ole mitään salattavaa tai mitään, mitä voisi salata, koska kaikki tieto on julkista

b) käännynnäiset ovat aina tervetulleita islamiin.

Koraani on selkeä ja tiukka tässä asiassa:

Jumala asetti velvollisuuden niille, jotka Pyhän kirjan saivat (juutalaisille), näin sanoen: "Teidän tulee selittää sitä ihmisille eikä salata sitä."
(Koraani 3:186)

Ne, jotka salaavat jotain Pyhästä kirjasta, joka on Jumalan Ilmoitus, ja vaihtavat sen mitättömiin arvoihin, eivät totisesti tule täyttämään vatsaansa muulla kuin tulella. Jumala ei ole puhuva heille Ylösnousemuksen päivänä eikä vapahtava heitä, vaan heitä odottaa tuskallinen rangaistus.
(Koraani 2:174)

Te saatte maistaa pahaa, koska olette estäneet toisia kulkemasta Jumalan tietä, ja teitä on kohtaava suuri rangaistus.
(Koraani 16:94)

Älkää verhotko totuutta valheella älkääkä salatko totuutta vastoin parempaa tietoanne
(Koraani 2:42)

Ja ketkä tämän jälkeen sepittävät valheita Jumalaan vedoten, ne ovat väärintekijöitä, jumalattomia.
(Koraani 3:93)

Kuka tekee suurempaa vääryyttä kuin se, joka sepittää valhetta Jumalasta tai vääristelee Hänen tunnusmerkkinsä valheeksi? Totisesti ei väärintekijöille tule hyvin käymään.
(Koraani 6:21)

Profeetta Muhammad (rauha hänelle) myös kertoi meille tiukkaan sävyyn:

Abu Huraira kertoi: Profeetta sanoi: "Ei ole ihmistä, joka painaa muistiin tietoa, ja sitten piilottaa sen, ilman, että Ylösnousemuksen päivänä hänet tuodaan esiin suitsittavaksi tulella."
(Sunan Ibn Majah, vol 1, kirja 1, hadith 261)

Miksi Koraani on autenttinen vain arabiaksi?

Koraani, joka on suoraa Jumalan puhetta, on autenttinen vain arabiaksi ja muun kieliset käännökset ovat tulkintoja Jumalan puheesta. Päivän viisi rukousta lausutaan arabiaksi. Tämä on loogista. Jos haluaisit syvällisesti tutustua jonkin runoilijan tuotantoon, tutustuisit siihen sen alkuperäiskielellä tai sitten lukisit käännöstä ottaen huomioon, että se on vain kääntäjän versio siitä, eikä sisällä kaikkia runoilijan tarkoittamia merkityksiä, sävyjä ja vivahteita. Onhan Jumala paljon enemmän kuin kukaan runoilija! Harry Potter -kirjojen suomentaja on kirjoittanut kirjan omasta käännöstyöprosessistaan. Miksi? Koska käännöksissä on aina jälki kääntäjästään, ne eivät ole sama asia kuin Potterin seikkailut alkuperäiskielellä.

Kieliä häviää jatkuvasti. Kielitieteen tohtori Sa'iid Asharbiiniy on sanonut, että arabian kieli on ainoa tämän vuosisadan lopulle säilyvistä kielistä. Isossa-Britanniassa tärkeimmät tutkimukset ja muut asiakirjat, käännetään arabiaksi, jotta ne olisivat tulevien sukupolvien luettavissa.

Kun muslimit, joilla ei muuten ole yhteistä kieltä ja jotka voivat myös olla aivan erilaisista yhteiskuntaluokista ja erivärisiä iholtaan, voivat rukouksessa ymmärtää toista, he voivat tuntea todella olevansa toistensa veljiä ja siskoja. Vielä upeammaksi asian tekee se tieto, että Profeetta Muhammad (rh) lausui juuri niitä samoja sanoja omana elinaikanaan.

Käyttävätkö muslimit vessapaperia?

Muslimit käyttävät vessakäyntien jälkeen käsisuihkua tai kaatavat astiasta vettä jalkoväliin lian poistamiseksi ja käyttävät paperia vain kuivaamiseen. Tämä on hygieenisempää ja rukoillessa pitää olla mahdollisimman puhdas kaikesta liasta.

Haluaisin palata islamiin, mutta pelkään, etten voi olla täydellinen muslimi.

Ei meistä kukaan ole.

Miksi juuri islam olisi oikeassa?

Suunnilleen kaikki uskonnot ovat alkujaan lähtöisin oikealta Jumalalta. Ihmiset ovat vääristelleet profeettojen tuomia viestejä ja unohtaneet osia siitä ja näin ovat syntyneet lukuisat väärässä olevat uskonnot.

Vain viimeisen profeetan, Muhammadin (rh) viesti säilyi sellaisena kuin se on, sillä tänä päivänä muslimit lukevat samaa Koraania kuin mitä Muhammad (rh) lausui seuraajilleen ja seuraavat hänen sunnaansa (esimerkkiään, tapaansa tehdä asioita).


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita